פוסט 27- מדריך לנווד ולנוודית הדיגיטליים בגואה

בימים אלו, שכל העולם סביב בהלת הקורונה, ישראל נראית כמרקחה (לפחות מכאן), וגם להודו מתחילים להגיע ריקושטים- החל ממחר אין כניסה של תיירים להודו עד אמצע אפריל, העתיד לוט בערפל, ואפילו אני קצת דואגת- כי הבת שלי חטפה איזה צינון חריף ושיעול…אז נזכרתי בפוסט הזה, שהתחלתי לכתוב לפני זמן מה, ונראה לי שיועיל בימים אלו לרבים, כשהעבודה אונליין נראית כאופציה יותר ויותר הגיונית.

הפוסט ממוקד בעזרה למי שמתכננים לעבוד אונליין בהודו, אבל אפשר להתאים את זה לכל מקום:

מדריך לנווד ולנוודית הדיגיטליים בהודו:

הגענו להודו באוקטובר 2018 אחרי מעל שנה של נדודים במזרח- בתאילנד, קמבודיה, ויאטנם ולאוס.
בכל התקופה הזו ועד היום, אני עובדת אונליין, בעיקר בשיחות וידיאו מול אנשים- בארץ ובעולם- 
אני פסיכותרפיסטית ומדריכת הורים, ומקיימת סדנאות קבוצתיות אונליין, ומפגשים פרטניים.

בכל מדינה שהגעתי אליה ביררתי מה הסים המקומי עם הקליטה הטובה ביותר, ורכשתי חבילה לתקופה המתוכננת במדינה (חודש עד 3 חודשים), כדי שישמש לי כגיבוי לווייפיי שיש בכל מלון או דירה ששכרנו
הכל עבד טוב פחות או יותר, עד שהגעתי להודו.
בהודו האינטרנט מאתגר מאד.
וידיאו הוא יישום תובעני מבחינת רוחב פס, יותר מרוב היישומים האחרים, לכן אני צריכה אינטרנט חזק ויציב. בסדנאות אני מקיימת שיחות וידיאו שלפעמים משתתפים בהם 20 אנשים, במשך שעה וחצי.
כלומר, ממש חשוב לי קו יציב, וללא ניתוקים. לא יכולה לעבוד מבתי קפה- כי צריכה שקט.
בהודו יש איזורים ללא כיסוי, ובעיקר- יש הפסקות חשמל מרובות. הפסקות החשמל לפעמים קצרות מאד- אך עדיין, ברגע שהחשמל נופל אפילו ל-10 דקות, הווייפיי נופל ושיחה מתנתקת- זה מאד לא נעים.

החלטתי לכתוב את המדריך הזה כדי לשתף בכל מה שגיליתי למי שמעוניינים לעבוד אונליין, בדגש על גואה. למדתי בדם, יזע ודמעות מה עובד, עד שהצלחתי לייצר תנאי עבודה ממש טובים! הכי טובים שאפשריים פה.
בהרבה ניסוי, טעיה ושיפורים- הגעתי למצב שמצליחה לעבוד כמעט בלי הפרעות.
פה אפרט את כל הטיפים שיעזרו לכם-

  1. אם שוכרים בית -להתקין בו אינטרנט קווי.
    בדרום גואה – פאטנם, ראג'באג קולום והאיזור- אני ממליצה על חברת GWAVE. האינטרנט די מהיר- 100MBPS.
    ניגשים למשרדי החברה בצ'אודי ומזמינים את השירות. ההתקנה עולה 2500 רופי ולוקח כיומיים שלושה עד שמתקינים את החיבור.
    יש חבילות של 50 ג'יגה לחודש, 100 220 וכו'- תלוי בצריכה שלכם. המחיר נע בין 800 רופי ל1600 רופי בערך, לפי החבילה. את החבילה צריך לחדש כל חודש במשרדי GWAVE בצ'אודי.
  2. כשמתקינים אינטרנט- אם אתם זקוקים לאינטרנט יציב, עם מינימום ניתוקים, בקשו חיבור ישיר למרכזיית האינטרנט, שמגיע עם כבל אחד לאינטרנט וכבל נוסף לחשמל.  זה מאד עוזר ליציבות.
  3. ממליצה להזמין UPS- זה בעצם גנרטור קטן לאינטרנט, וככה גם אם יש הפסקת חשמל- האינטרנט ממשיך לעבוד! זה ממש פתר לי את בעיית היציבות והניתוקים. אפשר להזמין מפה- זה מה שהזמנתי לי מאמזון
  4. לגיבוי למקרה שהאינטרנט בכל זאת נופל- כדאי לארגן סים לגיבוי. לי יש כרטיס סים בראוטר נייד קטן, אפשר גם להשתמש בטלפון הנייד כ"נקודה חמה".
    באתר הזה תמצאו מפה של איזורי הכיסוי בהודו לפי ספקי סלולר שונים, באיזור הספציפי שאתם מתכנננים להיות, ולפי זה תרכשו לכם כרטיס לראוטר, או לטלפון הנייד.

כאן יש קישור לאתר לבדיקת המהירות של האינטרנט , האינטרנט שלי כרגע הוא עד 100 Mbps , וזו מהירות מצוינת.


לסיכום, 
למרות המורכבות, אני ממליצה בחום על עבודה אונליין.
זו דרך נפלאה לעבוד במקצוע שלכם מול אנשים בכל העולם. גואה היא יעד מדהים מכל כך הרבה בחינות, שחבל לוותר עליה רק בגלל האתגר הטכנולוגי.

אם עוד לא התחלתם לעבוד אונליין, מצרפת כמה קישורים דרכם תוכלו להתחיל, לא משנה באיזה מדינה אתם.

אם תירשמו דרך הקישורים האישיים שלי- בחלק מהמקרים זה גם יתן לכם הנחה קטנה (וכמה אגורות לי 🙂 ):
1. פה תוכלו להירשם ל-ZOOM, אפליקציה מצוינת לשיחות וידיאו. אני מקיימת בה פגישות אונליין- מהדרכה פרטנית מול משתתף אחד, ועד סדנאות לכ- 20 משתתפים, שכולם נראים ונשמעים. אני גם מקליטה דרכה הדרכות דיגיטליות שנמכרות באתר שלי

תוכלו לעשות מנוי לZoom לתכנית חינמית שמאפשרת לקיים שיחות עד 40 דקות,
או מנוי בתשלום של כ-15$ לחודש, שמאפשר שיחות למשך זמן לא מוגבל ועד 100 משתתפים.
הלינק להרשמה לזום דרכי http://bit.ly/2N2bRgW

2. כדי לגבות תשלומים באשראי ולהוציא קבלות דיגיטליות מרחוק, אני ממליצה על חברת icount שאני עובדת איתה כבר 3 שנים.
דרך הקישור הזה תוכלו להירשם ל-45 ימי נסיון, ואם תכתבו את הקוד : 839184, בשורה של קוד ההרשמה,
ותחליטו להמשיך אחר כך למסלול בתשלום- icount תתן לכם 10% הנחה כי נרשמתם דרכי, ולי עוד 5%. שווה לכולם :).

מלבד זאת- לצורך שיחות בוידיאו כדאי שיהיו לכם מצלמה ומיקרופון טובים.
לרוב הלפטופים יש כאלו באיכות סבירה, ואפשר גם לשדרג קצת עם כאלו שמתחברים בusb למחשב.

בהצלחה!

ככה זה נראה:

ככה זה נראה

2 תגובות הוסף תגובה

  1. יסמין הגיב:

    יופי של מערך רותי! חייבת לומר שהאיכות של השיחות /סדנאות איתך תמיד מצוינת, אז ההשקעה ממש שווה!

    אהבתי

  2. רותי הגיב:

    תודה יסמין יקרה! אני עושה כמיטב יכולתי, לרוב זה באמת עובד מעולה!! היתה סדנה אחת שבה הכל קרה לי תוך כדי, כולל ציקלון, קריסת המחשב, ונפילה של כל האינטרנט כולל הגיבויים. המזל שזה ממש לא אופייני (מאז לימדתי מלא סדנאות שעבדו פיקס), ועוד יותר מזל שהמשתתפים היו מקסימים וסבלנים

    אהבתי

כתיבת תגובה